Jeden z największych ekologicznych murali na świecie, znajdujący się na solińskiej zaporze, został nagrodzony podczas tegorocznej edycji festiwalu reklamowego Golden Drum. Mural otrzymał „Srebrny Bęben” w kategorii Outdoor.
Projekt ekologicznego muralu, który powstał na zaporze w Solinie, tylko przy użyciu wody pod ciśnieniem, został nagrodzony podczas tegorocznej edycji festiwalu reklamowego Golden Drum. Agencja Scholz & Friends odpowiedzialna za przygotowanie projektu na zlecenie PGE Polskiej Grupy Energetycznej, otrzymała nagrodę „Silver Drum – Srebrny Bęben” w kategorii Outdoor.
O nagrody w konkursie Golden Drum 2015 walczyło 256 agencji z 25 państw Europy Środkowo - Wschodniej, które zgłosiły w sumie 1208 kampanii. Nasz bieszczadzki „Eko mural” był jednym z sześciu polskich projektów nagrodzonych podczas festiwalu.
Projekt, który ozdabia ściany Zapory w Solinie, to jeden z największych ekologicznych murali na świecie. Jego wymiary to - 91 metrów szerokości na 54 metry wysokości. Na tym ogromnym obrazie znajdują się sylwetki zwierząt reprezentujących gatunki charakterystyczne dla naszego regionu m.in.: orła, rysia i ryb. Ekologiczny mural został wykonany techniką clean (reverse) graffiti, która polega na tworzeniu obrazu za pomocą wody pod wysokim ciśnieniem i czyszczeniu poszczególnych warstw powstałego na przestrzeni lat osadu. Mural powstał na początku lipca i szybko stał się jedną z atrakcji przyciągających turystów w Bieszczady.
Za przygotowanie koncepcji i projektu obrazu na zlecenie PGE Polskiej Grupy Energetycznej, do której należy Zespół Elektrowni Wodnych Solina - Myczkowce, oprócz agencji Scholz & Friends odpowiedzialny był Przemek „Trust” Truściński, jeden z najlepszych polskich ilustratorów i najważniejszych twórców komiksowych. Gala Golden Drum 2015, podczas której wyróżniono projekt, odbyła się 16 października w słoweńskim Portorož. Festiwal Golden Drum, organizowany przez Słoweńską Izbę Reklamy jest jednym z największych europejskich festiwali reklamowych.