Ustrzyki Dolne
piątek, 13 marca 2020

ZUS zaleca kontakt elektroniczny

ZUS zaleca kontakt elektroniczny<br/>fot. mat. pras. ZUS
fot. mat. pras. ZUS

W związku z COVID-19 Zakład Ubezpieczeń Społecznych zachęca do ograniczenia wizyt w urzędzie i załatwiania spraw poprzez platformę usług elektronicznych lub Centrum Obsługi Telefonicznej. Zminimalizuje to bezpośrednie ryzyko kontaktu z czynnikami potencjalnie chorobotwórczymi.

Większość spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi można załatwić bez wychodzenia z domu, poprzez Platformę Usług Elektronicznych ZUS . - Osoba zarejestrowana w PUE w każdej chwili ma dostęp do swoich danych zapisanych na indywidualnym koncie ZUS, może śledzić stan swoich spraw i otrzymywać powiadomienia e-mailem lub SMSem, a także przekazywać dokumenty ubezpieczeniowe oraz składać wnioski i dostawać na nie odpowiedzi - informuje Wojciech Dyląg, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie podkarpackim. - Przedsiębiorcy mogą też samodzielnie generować niektóre dokumenty, m.in. informację o aktualnych zgłoszeniach do ubezpieczeń bądź
o podstawach składek.

Osoby, które jeszcze nie mają swojego profilu na PUE ZUS mogą go założyć w każdej chwili. Wystarczy wejść na stronę zus.pl, wybrać sposób rejestracji i wypełnić formularz. Następnie należy ustalić hasło do konta, a na podany w formularzu adres e-mail dostaniemy login. Ze względów bezpieczeństwa trzeba również potwierdzić swoja tożsamość, można to zrobić m.in. za pomocą profilu zaufanego ePUAP, podpisu elektronicznego (certyfikatu kwalifikowanego) bądź osobiście w każdej placówce ZUS.
Konto na PUE można zarejestrować także poprzez serwis bankowości elektronicznej (jeśli konto jest w banku, który zawarł porozumienie z ZUS).

W przypadku potrzeby kontaktu z nami, oprócz PUE, prosimy to korzystanie z informacji telefonicznej (tel. 22 560 16 00 - konsultanci są dostępni w dni robocze pon. - pt. godz. 7.00 - 18.00) po wybraniu „0” (połączenie z konsultantem), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:
1 - Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
2 - Renty i emerytury,
3 - Zasiłki,
4 - Informacje dla ubezpieczonych,
5 - Informacje dla płatników,
7 - Ulgi i umorzenia oraz zawieszenie działalności
9 - Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji

Adres e-mail do zapytań ogólnych: cot@zus.pl

 

autor: mat. pras.