Od 1 lipca można składać wnioski o świadczenie z programu „Dobry Start”, czyli tzw. 300 plus na wyprawkę szkolną. Dokumenty można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną a świadczenie będzie wypłacane wyłącznie na konto.
Wsparcie w wysokości 300 zł przysługuje raz w roku - na dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. W ramach programu rodzice - bez względu na dochody - otrzymują jednorazowe świadczenie na zakup podręczników, zeszytów oraz innego wyposażenia niezbędnego do nauki.
- W ubiegłym roku w regionie złożonych zostało ponad 170 tys. wniosków na 250 tys. dzieci a łączna kwota wypłat przekroczyła 75 mln zł - wylicza Wojciech Dyląg, regionalny rzecznik prasowy ZUS w woj. podkarpackim.
Wnioski na nowy okres świadczeniowy można składać do 30 listopada 2023 roku. Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantuje wypłatę świadczenia do 30 września. - Składamy je wyłącznie drogą elektroniczną - za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia oraz aplikacji mZUS - dodaje rzecznik.
Na PUE ZUS znajdziemy specjalny kreator wniosków o świadczenia z „Dobrego Startu”, który poprowadzi nas przez cały proces - krok po kroku. We wniosku - oprócz innych danych - należy podać: numer rachunku bankowego, na który wpłynie świadczenie, adres mailowy oraz numer telefonu - czyli dane, które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku.
O tym czy przyznano nam dane świadczenie zostaniemy powiadomieni elektronicznie na skrzynkę PUE ZUS. Wcześniej ZUS powiadomienie przyśle na podany przez nas adres elektroniczny. Również wtedy, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
Na PUE ZUS znajdzie się także cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).