W czwartek 12 listopada odbędzie się dyżur telefoniczny ekspertów Oddziału ZUS w Jaśle. Odpowiedzą na pytania dotyczące prawa do świadczeń chorobowych w okresie kwarantanny oraz dodatkowego zasiłku opiekuńczego.
Informacje o kwarantannie lub izolacji są niezbędne do wypłaty zasiłków chorobowych i opiekuńczych. - Osoby skierowane przez jednostkę Państwowej Inspekcji Sanitarnej na kwarantannę mają prawo do świadczeń chorobowych – wynagrodzenia za czas choroby, które finansuje pracodawca, albo zasiłku chorobowego. Świadczenia przysługują także ubezpieczonym, którzy zostali poddani izolacji, w tym izolacji w warunkach domowych – wyjaśnia Wojciech Dyląg, regionalny prasowy rzecznik ZUS.
Od 24 października podstawą wypłaty świadczeń chorobowych osobie poddanej kwarantannie albo izolacji domowej jest informacja w systemie informatycznym Centrum e-Zdrowia (system EWP) o objęciu tej osoby kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych. ZUS pozyskuje dane z tego systemu i udostępnia je płatnikom składek na ich profilach na portalu PUE ZUS. Dostęp do informacji o kwarantannie lub izolacji na swoim profilu na PUE ZUS ma również ubezpieczony.
Podczas dyżuru będzie można dowiedzieć się m.in.:
Więcej informacji na temat będzie można uzyskać podczas dyżuru telefonicznego ekspertów ZUS z Oddziału w Jaśle. Pracownicy będą udzielać informacji 12 listopada w godz. 10.00-12.00 pod numerem telefonu 13 44 640 01 wew. 236.
Więcej informacji można również znaleźć na stronie internetowej www.zus.pl