Ustrzyki Dolne
piątek, 17 czerwca 2016

Rusza II edycja budżetu obywatelskiego

Rusza II edycja budżetu obywatelskiego<br/>fot. UM Ustrzyki Dolne
fot. UM Ustrzyki Dolne

Do 30 czerwca można zgłaszać swoje pomysły do II edycji Budżetu Obywatelskiego na terenie gminy Ustrzyki Dolne. W tym roku budżet został podzielony na zadania do realizacji w mieście i w sołectwach gminy.

Pod koniec kwietnia Rada Miejska w Ustrzykach Dolnych na wniosek burmistrza Ustrzyk Dolnych Bartosza Romowicza zdecydował o ustanowieniu Budżetu Obywatelskiego na 2017 rok. Radni poprzez konsultacje społeczne określili sposób zgłaszania projektów i zasady wyboru projektów do realizacji. W tym roku radni na zadania przeznaczyli 200 tys. zł. Mieszkańcy gminy Ustrzyki Dolne będą mogli głosować w dwóch kategoriach: zadania realizowanego na terenie miasta Ustrzyki Dolne oraz zadania realizowane na terenie sołectw gminy Ustrzyki Dolne. Radni zdecydowali, że na każde z zadań zostanie przyznane po 100 tys. zł.

Proponowane zadania muszą się mieścić w granicach kompetencji gminy Ustrzyki Dolne i muszą zostać zrealizowane w przeciągu roku budżetowego.
Zgłaszane zadanie musi być jednym kompleksowym przedsięwzięciem, dlatego nie może się składać z kilku oddzielnych, niezależnych inwestycji i nie może być jedynie projektem większego przedsięwzięcia wymagającego dalszych nakładów w kolejnym roku.
Propozycje zadań mogą być zgłaszane przez co najmniej 15 osób, które w dniu zgłoszenia ukończyły 18 lat i są zameldowane na terenie gminy Ustrzyki Dolne.

Formularz zgłaszania zadań do zrealizowania w ramach BO jest dostępny na stronie internetowej www.ustrzyki-dolne.pl oraz: w Urzędzie Miejskim w Ustrzykach Dolnych (punkt informacyjny)i u sołtysów.

Wypełniony formularz opisujący zgłaszane zadanie należy złożyć w jednym z punktów lub wysłać listem na adres Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych (ul. Kopernika 1, 38-700 Ustrzyki Dolne) z dopiskiem „Budżet Obywatelski” – wówczas za datę złożenia zgłoszenia uważa się datę stempla pocztowego.

Powołana przez Burmistrza Komisja ds. Budżetu Obywatelskiego do dnia 31 lipca dokona weryfikacji zgłoszonych projektów pod względem merytorycznym. Będzie sprawdzany: brak sprzeczności z dokumentami planistycznymi gminy Ustrzyki Dolne, możliwości realizacji w ciągu roku budżetowego, rzeczywistego kosztu, możliwości zabezpieczenia w kolejnych budżetach gminy Ustrzyki Dolne ewentualnych kosztów powstałych w wyniku realizacji proponowanego zadania.

Przyjmowanie propozycje zadań od mieszkańców będą przyjmowane do 30 czerwca. Weryfikacja zgłoszeń nastąpi do 31 lipca, a głosowanie do 30 września.
W zeszłym roku mieszkańcy gminy zdecydowali, że w ramach Budżetu Obywatelskiego powstanie parking przy ZSP nr 2 w Ustrzykach Dolnych.

Więcej na www.ustrzyki-dolne.pl

autor: jap/UM Ustrzyki Dolne


powiązane artykuły: