PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły prace projektowe dla rewitalizacji linii kolejowej Nowy Zagórz - Łupków na Podkarpaciu. Opracowanie dokumentacji, która ma być gotowa w 2022 r., będzie kosztować ponad 8 mln zł. Linia ma być zrewitalizowana do 2027 r., a w przyszłości pociągi mają tam jeździć z prędkością 80 km/h.
Jak poinformował Polską Agencję Prasową, we wtorek Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK, przygotowane będą plany dotyczące modernizacji torów i rozjazdów, przebudowy stacji i przystanków oraz wymiany mostów i wiaduktów na trasie z Nowego Zagórza do Łupkowa.
Wykonawcą dokumentacji projektowej będzie konsorcjum firm z liderem IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo. Konsorcjum będzie też pełniło nadzór autorski dla projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 107 Nowy Zagórz - Łupków”. Wartość podpisanej umowy to ponad 8 mln zł.
Jak podkreślił Hamarnik, przygotowanie studium wykonalności i dokumentacji pozwoli na rozpoczęcie przebudowy ponad 50-kilometrowej linii kolejowej, łączącej przez Bieszczady stację Nowy Zagórz ze stacją Łupków w pobliżu granicy polsko - słowackiej.
- Obecnie jednotorowa linia jest wykorzystywana do przewozów pasażerskich. Jeżdżą nią m.in. pociągi relacji: Gdynia Główna - Łupków, Zagórz - Komańcza, Rzeszów - Medzilaborce (Słowacja) – mówił Hamarnik i dodał, że linia ma być zrewitalizowana do 2027 r. Zaplanowano tam m.in. wymianę torów, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Ma to poprawić poziom bezpieczeństwa i wpłynąć na skrócenie czasu przejazdu.
(Więcej w GB nr 2)