Nadleśnictwo Stuposiany postanowiło wykorzystać platformę Google Asystenta, aby szerzej rozreklamować Leśny Kompleks Promocyjny Lasy Bieszczadzkie. Pytania nie są łatwe, ale satysfakcja z rozwiązania quizu ogromna.
Aplikacja głosowa w formie quizu dla użytkowników Asystenta Google jest dostępna od początku października i pozwala dowiedzieć się więcej o regionie, lasach i przyrodzie. Na graczy czeka ponad 300 interaktywnych pytań o różnym stopniu trudności. Jak zapewniają twórcy, w ciągu zaledwie kilku tygodni quiz o Lasach Bieszczadzkich stał się jedną z najpopularniejszych gier głosowych w kraju.
Jak ją uruchomić? Sprawdziliśmy - bardzo prosto. Wystarczy mieć telefon z systemem Android i powiedzieć do Asystenta Google „Zagrajmy w grę”, a quizem sterujemy za pomocą głosu.
- Współpraca z Lasami Państwowymi jest dla nas najlepszym dowodem na to, że na głosową rewolucję są już gotowe nie tylko polskie firmy, ale również instytucje państwowe, które dostrzegają w tym nowym kanale komunikacyjnym niezwykły potencjał marketingowy. Cieszymy się, że utter.one potwierdza swoją wiodącą pozycję na rynku firm projektujących chatboty i voiceboty w Polsce - mówi Rafał Garbacz z CEO w utter.one.
Jak pokazują najnowsze raporty - coraz więcej firm wykorzystuje w komunikacji z klientami nie tylko chatboty, ale również aplikacje głosowe, z których można korzystać np. w Google Asystencie. Dużym krokiem dla rozwoju technologii głosowych w Polsce, będzie pojawienie się kolejnych globalnych asystentów głosowych mówiących w języku polskim, np. Siri lub Alexa. Szacuje się, że z Alexy - najpopularniejszego asystenta głosowego w USA, korzysta codziennie ponad 100 milionów Amerykanów.
Według raportu DIGITAL 2020: POLAND ponad 90 proc. Polaków posiadających smartphone, korzysta z systemu Android. Dzięki temu, kilkanaście milionów osób za pomocą jednego przycisku może uruchomić Google Asystenta, który potrafi coraz więcej. Wysyła wiadomości, sprawdza kalendarze, przeszukuje sieć, ale także oferuje rozrywkę. Obecnie jedne z najpopularniejszych gier głosowych w Polsce są w stanie przyciągnąć miesięcznie ponad 100 tys. graczy.
Lasy Nadleśnictwa Stuposiany położone są w południowo-wschodniej części Polski, w województwie podkarpackim. Nadleśnictwo od północnego wschodu i południa sąsiaduje z Ukrainą, od północy i zachodu z Nadleśnictwem Lutowiska, a od południowego zachodu z Bieszczadzkim Parkiem Narodowym. To wyjątkowe miejsce na turystycznej i krajobrazowej mapie Polski. Na swoim terenie posiada m.in. Pokazową Zagrodę Żubrów dostępną dla zwiedzających oraz Centrum Promocji Leśnictwa.
Utter.one to spółka technologiczna specjalizująca się w tworzeniu i promowaniu interfejsów głosowych i konwersacyjnych. Współpracuje z firmami z Polski i Europy tworząc chatboty, voiceboty oraz rozwiązania NLP umożliwiające analizę dużych zbiorów danych audio i video. Jest członkiem amerykańskiego stowarzyszenia Open Voice Network oraz animatorem międzynarodowego community związanego z technologiami głosowymi oraz hasłem #voicefirst.
Firma stworzyła najpopularniejsze w Polsce gry dostępne w Asystencie Google. W „Pytanie Dnia” oraz „Państwa Miasta” grają miesięcznie dziesiątki tysięcy użytkowników smartphonów z systemem operacyjnym Android i iOS. Dołącz i bądź częścią rewolucji głosowej w Polsce