Do 15 września można zgłaszać swoje pomysły do III edycji Budżetu Obywatelskiego na terenie gminy Ustrzyki Dolne. W tym roku na zadania do realizacji w mieście i w sołectwach gminy do wykorzystania jest łącznie 200 tys. zł.
13 lipca Rada Miejska w Ustrzykach Dolnych na wniosek burmistrza Ustrzyk Dolnych Bartosza Romowicza zdecydował o ustanowieniu Budżetu Obywatelskiego na 2018 rok. Poprzez konsultacje społeczne został określony sposób zgłaszania projektów i zasad wyboru projektów do realizacji. Tak jak w ubiegłym roku, radni na zadania przeznaczyli 200 tys. zł. Mieszkańcy gminy Ustrzyki Dolne będą mogli zgłaszać swoje pomysły, a później głosować w dwóch kategoriach: zadania realizowanego na terenie miasta Ustrzyki Dolne o wartości nieprzekraczającej 100 tys. zł oraz zadania realizowane na terenie sołectw gminy Ustrzyki Dolne o wartości nieprzekraczającej 50 tys. zł na zadanie.
Proponowane zadania muszą się mieścić w granicach kompetencji gminy Ustrzyki Dolne i muszą zostać zrealizowane w przeciągu jednego roku budżetowego.
Zgłaszane zadanie musi być jednym kompleksowym przedsięwzięciem, dlatego nie może się składać z kilku oddzielnych, niezależnych inwestycji i nie może być jedynie projektem większego przedsięwzięcia wymagającego dalszych nakładów w kolejnym roku.
Propozycje zadań mogą być zgłaszane:
- dla zadania w Kategorii I: przez grupę co najmniej 15 osób, które w dniu zgłoszenia ukończyły 18 lat i zamieszkują wyłącznie na terenie miasta Ustrzyki Dolne
- dla zadania w Kategorii II: przez grupę co najmniej 15 osób, które w dniu zgłoszenia ukończyły 18 lat i zamieszkują wyłącznie na terenie sołectwa gminy Ustrzyki Dolne
Formularz zgłaszania zadań do zrealizowania w ramach BO jest dostępny na stronie internetowej Miasta i Gminy Ustrzyki Dolne, w Urzędzie Miejskim w Ustrzykach Dolnych (punkt informacyjny) i u sołtysów.
Wypełniony formularz opisujący zgłaszane zadanie należy złożyć w jednym z punktów lub wysłać listem na adres Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych (ul. Kopernika 1, 38-700 Ustrzyki Dolne) z dopiskiem „Budżet Obywatelski” – wówczas za datę złożenia zgłoszenia uważa się datę stempla pocztowego.
Powołana przez Burmistrza Komisja ds. Budżetu Obywatelskiego do dnia 29 września dokona weryfikacji zgłoszonych projektów pod względem merytorycznym. Będzie sprawdzany: brak sprzeczności z dokumentami planistycznymi gminy Ustrzyki Dolne, możliwości realizacji w ciągu roku budżetowego, rzeczywistego kosztu, możliwości zabezpieczenia w kolejnych budżetach gminy Ustrzyki Dolne ewentualnych kosztów powstałych w wyniku realizacji proponowanego zadania.
Propozycje zadań od mieszkańców będą przyjmowane do 15 września. Weryfikacja zgłoszeń nastąpi do 29 września, a głosowanie do 30 października.
W zeszłym roku w kategorii nr 1 zwyciężyło zadanie nr 2 „Zielona Sala” – poprawa bezpieczeństwa terenów sportowo-rekreacyjnych przy Zespole Szkół Publicznych nr 2 Narciarskiej Szkole Sportowej w Ustrzykach Dolnych. Natomiast w kategorii nr II zwyciężyło zadanie nr 7 – Kompleks rekreacyjno-sportowy w Ustjanowej Górnej.